Cum sa faci fata stresului

large

Stres, sau stress, reprezintă sindromul de adaptare pe care individul îl realizează în urma agresiunilor mediului; ansamblu care cuprinde încordare, tensiune, constrângere, forță, solicitare.
Ei, cam asta ar fi definitia stresului si sunt sigura ca mai mult de jumatate dintre noi avem probleme cu asta, ne confruntam cu asta, incercam sa-i facem fata.

Mai nou stresul este noua boala globala- boala care ne ataca cel mai mult. Avem parte de stres acasa pentru ca fie ca nu ne-a iesit mancarea pe care o preparam pentru familie, fie ca nu gasim obiectul pe care il cautam; stres la locul de munca pentru ca fie seful ne tot intreaba de actele ce trebuiau terminate de seara trecuta dar nu am ajuns nici la jumatate, fie ca nu gasim niciodata o perioada potrivita pentru a ne lua o vacanta etc ; stresul din grupul de prieteni din care facem parte pentru ca fie suntem constransi in anumite situatii, fie suntem deranjati de anumite lucruri dar niciodata nu reusim sa le spunem fie, fie, fie…

Cum si eu fac parte, de ceva vreme, din categoria oamenilor “loviti” de stres, m-am gandit ca ar fi “ ideal”, daca pot spune asa, sa vorbim putin despre acest lucru.
Sa ne gandim  la toate problemele de sanatate pe care stresul le poate avea asupra noastra, probleme cum ar fi: hipertensiunea arterială, boli de inimă, obezitate, dureri in piept, dispnee, ameteli, greata, palpitatii, dureri in umar sau in brat, etc.
Sincer va spun, cu o seara inainte am avut cateva dintre aceste probleme cauzate tocmai din cauza unui” atac” de stres.
Cu toate ca facem parte dintr-o societate in care vrem nu vrem vom da peste mii si mii de cazuri si chestiuni care ne vor cauza stari de stres si de agitatie va trebui sa invatam sa ne controlam, sa ne linistim si sa facem fata acestui inamic. Nu intotdeauna trebuie sa apelam la medic.
Stiu, usor de spus greu de facut, mai ales ca si eu ma confrunt cu asta dar “incercarea moarte n-are” vorba aceea plus ca ne facem noua un bine. Dar daca totusi starile noastre se agraveaza in loc sa se diminueze si simtim ca nu mai facem fata atunci cel mai bun lucru este cel de a ne indrepta catre medicul de familie, in prima faza, apoi catre un medic psiholog pentru a ne ajuta si invata cum sa facem fata acestei situatii.
Probabil ca pentru multi dintre noi a merge la psiholog este o rusine sau o “dovada” ca am luat-o razna. Nimic mai fals.
Nu este nici o rusine si mai ales nici o dovada de nebunie, este mai degraba o necesitate-o necesitate de a ne ajuta pe noi, de a ne scapa de acest” inamic”.

Dupa cum spuneam, pentru ca si eu am trecut si mai trec uneori prin astfel de situatii, am incercat sa ma documentez putin despre acest lucru si am dat peste niste mici exercitii dar utile ce ne pot ajuta sa scapam de stres, sa-l amelioram:

“Stresul nu poate fi eliminat din viața unui individ ȋnsa acesta poate controla cât de mult este afectat de stres. Tehnicile de relaxare cum ar fi yoga, meditația și respirația profundă activǎ  sunt o modalitate de relaxare a organismului. Practicate cu regularitate, aceste activități conduc la o reducere a nivelului de stres și aduc, de asemenea, capacitatea de a rămâne calm ȋn suituații mai stresante.
-Ȋncercați sǎ vǎ odihniți ȋn perioadele de stres
-Exercițiile regulate ajutǎ oamenii sǎ gestioneze stresul
-Doză sănătoasă de optimism poate ajuta ca perioada sǎ parǎ mai puțin stresantǎ
-Rezolvați mai ȋntȃi problemele mici, pentru cǎ acestea dau un sentiment de control iar pe măsură ce cǎpǎtați mai multǎ ȋncredere puteți dezvolta anumite abilitǎți ȋn ceea ce privește gestionarea stresului.”

 Citat din Exploremedicinetv.ro.

Leave a comment

Your email address will not be published.


*


Pin It on Pinterest